Åldersångest?

Idag fyller en av mina allra käraste vänner Tina 17 år! Grattis. 

Igår hade vi (och Rebecca och Kristina) en utekväll på söder för att fira hennes sista dag som 16. Det var riktigt mysigt. Men sen kan man börja fråga sig varför vi skulle fira hennes sista dag som 16. Jag menar, det måste väl vara bättre att fira att man blir äldre? 

Det tycker i alla fall jag! För tänk vad tråkigt det   skulle vara om man satt fast i samma ålder hela sitt liv! Då skulle man ju bli sjukt uttråkad! Däremot tycker jag att det finns extremt många i vår ålder som har åldersångest! Som inte vill bli gamla! De vill vara evigt unga och inte bli gamla och få rynkor. 

Jag vill bli gammal! Jag vill bli en pensionär och få ha katter som jag matar alldeles för mycket och slå folk med handväskan. Alla pensionärer verkar vara så lugna och harmoniska. De är inte förvirrade tonåringar som knappt vet var de har sina armar och ben. 

Vissa vill inte bli gamla för de inte tycker att de uppnått sina mål än. Men det är väl bara att göra det? Lev livet! 

Shit vad moralkaka det blev på slutet. Men men! Livet är en enda stor moralkaka ibland! 

Hur som helst, Grattis på födelsedagen min älskade Tina! 



Kommentarer
Postat av: Tina <3

HAHA, tack ! Men finste fotot nånsin ju!

2009-04-18 @ 17:06:43

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin