Samhällskunskap

Jag sitter i vår datasal nu... Vi har som uppgift att skriva om någon konflikt i mellanöstern eller centralasien. Jag har verkligen ingen som helst inspiration om vad jag ska välja... Men men. Vi har ända till 19 maj på oss så det borde väl gå vägen!

Jag funderade på en sak för några dagar sen (mr hasselström hälsar  btw)... Det handlade om strumpor! Det är nämligen så att min hjärna kopplar ihop olika saker på ett ganska konstigt sätt vilket ofta leder till att jag kommer på en massa konstiga idéer. Strumpor var det ja...

Jag såg en bild på några sockor i min mammas stickbeskrivning och då tänkte jag på hur varmt det är med stickade strumpor på sommaren. Då började min hjärna tänka på hur det var förr i tiden; när man stickade sina egna strumpor hela tiden. Herregud vad varmt det måste vart på sommaren! För det är ju jättejobbigt att sticka med tunnt garn eftersom det tar så lång tid, och då kanske man ibland var tvungen att gå med tjocka raggsockor mitt i sommaren!! :O

Jag diskuterade problemet med min mamma som kom på en snilleblixt! Man kanske sydde strumpor i tyg istället för att sticka de! Där fick vi lösningen!

Nu ska jag försöka fortsätta arbeta lite.

ath

Kommentarer
Postat av: Malin

man kanske gick utan strumpor :O

Jag använder iaf inte så ofta strumpor på sommarn... och jag kan ändå köpa billiga, tunna i affären!

Fin blogg btw :D

2009-04-18 @ 22:05:48
URL: http://osociiial.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin