Svindlande höjder

"Det är han som är meningen med mitt liv.
Om allt annat skulle förgås men han vara kvar och han förintades skulle hela universum förvandlas till något hemskt och främmande.
Jag skulle inte höra dit längre.
Min kärlek till Edgar Linton är som skogens lövverk.
Tiden kommer att förändra den, det vet jag mycket väl, på samma sätt som vintern förvandlar träden.
Min kärlek till Heatcliff liknar själva berggrunden - den är inte till så stor synlig glädje men den är oumbärlig. 
Nelly, jag är Heatcliff - han är alltid, alltid i mina tankar, inte som en källa till glädje, lika lite som jag är en källa till glädje för mig själv, utan som mitt eget väsen."





Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin