Det är över nu men jag kommer ihåg alla dagar med dig.



Att sluta Västberga krossade mitt hjärta. När jag gick hem var det som att jag plockat ut mitt hjärta, lagt det på gatan och en bil kört över det. Det har aldrig funnits en plats där jag känt mig mer hemma på än Västbergaskolan. Det kändes som man verkligen kunde vara sig själv där. 

Det känns lite illa när folk frågar om det är bättre i gymnasiet och jag känner mig tvungen att svara nej. Det är inte så att jag inte trivs i söta lilla Kärrtorp, men det är inte samma sak. Det är inte alls samma naturliga känsla som det tidigare var. Förut längtade jag efter att gå till skolan och jag skolkade i princip aldrig. Nu kan minsta lilla sak få mig att stanna hemma. 

Kanske är jag bara ovan. Kanske måste jag verkligen lägga västbergatiden bakom mig. Jag kommer ju aldrig få tillbaka den, hur jag än gör....

Nu blir det ju snart sommarlov. Det kanske ger mig tid att tänka och ge mig ny energi och motivation, och så hoppas vi att tvåan blir bättre!


Gympalektion med 9c


Kärrtorp är inte så dåligt det heller...



Kommentarer
Postat av: lina

Jag förstår vad du menar moa!! Du missade 9cdagen

:(<3

2009-06-13 @ 20:10:50

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin