The story is about love. It's about Peace and Love.

Nu är jag hemma. De senaste dagarna har varit underbara. Det här är min P&L resa. Btw förlåt för de dåliga bilderna. Jag hade bara min mobil att fota med... Alla "bra" bilder är från Rockfoto.nu.

Torsdagen

Jag gick upp 4:10. Det var längesedan man var så död på morgonen. Efter lite sista-minuten-packning började jag känna mig mer och mer pepp.

Klockan 6:14 gick tåget från centralen med mig, Rebecca, Tina och Johanna på. Efter typ två timmars resa nådde vi BORLÄNGE!



Sedan gick vi i fem miljarder mil till campingen. Jag var grymt tacksam över min rullväska. När vi sedan kom till campingen fick vi den sämsta tältplatsen man skulle kunna tänka sig. Som tur var har vi världens bästa kompisar - Siri, Jessica och Ludde - som vi fick flytta in hos. Helgens tack går verkligen dit!




Sedan drog vi till festivalområdet för att se Elias and the Wizzkids. De var bra! Eftersom sångaren var från Midsommarkransen (våra hemtrakter) så ropade vi "MIDSOMMARKRANSEN" och han svarade "Haha, ja där bor jag". Härligt härligt!





Sedan chillade vi lite för att sedan se på A Camp. Jag, Becca och Tina stog längst fram men det var inte direkt den bästa konsertern jag varit på... Jag tycker om A Camp, men det passade verkligen inte som festivalmusik och konserten var nästintill tråkig. Något som dock var roligt var killen som stod vid oss. Han var typ en riktigt stalker! Det första han sa var "Är det bara jag som älskar Nina?" och när vi pratade om hur gammal Nina kunde vara vände han sig om och sa surt "Det är helt oväsentlligt!"



Eftersom The Kooks hade ställt in och vi inte var överdrivet sugna på Johnossi så gick vi och lagade mat. Det blev pasta carbonara och det var faktiskt riktigt gott! Fast vår eld ville aldrig sluta brinna! :O



Sen gick vi tillbaka och såg Lykke Li, lite av Mötley Crüe och lite av Keane. Men då var iaf jag ganska opepp... Vi såg även lite av Winnerbäck men jag kommer inte ihåg när.


På kvällen satt jag med min söta kompis i sjukstugan eftersom hon mådde lite dåligt...

Fredagen

Jag sov ordentligt i ungefär en timme under den här natten... Vaknade av att jag höll på att svimma och spy samtidigt eftersom vårt tält var så fucking varm! Och då sov vi ändå i skuggan under ett träd!



Den första konserten vi gick på var Peter Doherty! Och det var awsome! Jag trodde aldrig att Pete skulle komma, men det gjorde han! Först gjorde han ett soloframträdande som var grymt. Det som dock var ganska tråkigt var att han inte ens sa hej på scenen... Men han är så grym så det gjorde inget! Efter det var det dags för Pete att spela med sitt band Babyshambles. Det var fruktansvärt bra! Jag stod typ näst längst fram och det var wonderful! Pete är bäst vad alla än säger!





Peter Doherty:




Babyshambles:



Sedan var det dags för the Sounds som även de var grymma!

 

Vi såg sedan några band som jag inte direkt kan säga så mycket om... Sedan var det dags för Mando Diao. De var bra, men under mitten av konserten var det lite segt... Fast på slutet blev det grymt igen! De snackade om MJ och höll nästan på att börja gråta... Det var så sött!

 

Kvällen var rolig till en början... Sen kommer jag inte ihåg så mycket... Det slutade med att jag sov utanför vårt tält. Det var skönt!

Lördagen

Morgonen var INTE rolig.

Senare gick vi på Anna Ternheim, Sugarplum Fairy, lite Moneybrother, Laakso, Hello Saferide och HÅKAN HELLSTRÖM!!!!!

Håkan var bäst. Han var bättre än bäst. Han var så bra att det inte går att beskriva det! Det var verkligen ett perfekt avslut på denna underbara festival!




Bilder från resten av dagen:
 



Söndagen

Och sedan kom söndagen och det var dags att packa ihop och ge oss av... Trötta men glada satte vi oss i bilen (som Beccas mamma så snällt kom och hämtade oss i) och åkte hem. Det har varit en underbar festival och nu börjar jag äntligen få lite sommarkänslor!


Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHA, tack för den underbara bilden på mig när jag SOVER XD

2009-06-29 @ 14:14:31
Postat av: Moa

varsegod!!!!!!!! :D

2009-06-29 @ 19:54:15
URL: http://alfapet.blogg.se/
Postat av: Becca

Heta sovbilder hörru ;D

2009-06-29 @ 22:07:25

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin