This is what we in Sweden call "en svensk sommar"...

Fy fan i helvete vilket förfärligt väder det är utomhus! Det är 5:e juli och det känns som april eller något sådant! Jag kom nyss in från min morgonpromenad och jag frös när jag var ute! Det var säkert en månad sen som jag verkligen frös på riktigt utomhus, och nu hade jag ändå på mig både tjocktröja och en ganska varm jacka.... Det här är inte okej!

Såhär är det varje sommar, men vi blir lika förvånade varje år när den "svenska sommaren" visar sin sanna karaktär. Det är ju sånt här väder nästan varje år. Inte hela tiden, men mer än vad man vill i alla fall! Trots att vi varje sommar klagar över det dåliga vädret och den svenska sommaren så kommer vi bara ihåg de soliga dagarna av sommaren när hösten sedan börjar. Då börjar vi återigen längta efter den förträffliga svenska sommaren. 


Min pappas bild. 

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin