Las magdalenas de Moa

Jag har precis lekt hemmafru och bakat muffins... De blev helt stört goda! Det är så man smälter när man äter de nästan! Jag borde verkligen ha pluggat idag men jag har inte ens orkat försöka! Jag har ju hela morgondagen på mig att plugga så det här ska nog gå vägen  :D

Moas vanilj- och chokladkladdmuffins (ca 12 st)

  • 2 ägg
  • 1 1/2 dl mjöl
  • 3 dl socker
  • 100 g smör
  • 1 krm salt
  • 1 msk vaniljsocker
  • 2 1/2 msk kakao

Blanda ägg och socker poröst i en bunke.
Smält smöret.
Tillsätt mjöl, salt och smöret i bunken. Blanda.
Häll över hälften av smeten i en annan bunke.
Blanda i kakao i den ena bunken och vaniljsocker i den andra bunken.
Klicka ut chokladsmeten i formarna.
Ta sedan vaniljsocker och klicka ut över vaniljsmeten.
Blanda lite i formarna med en gaffel så det blir fina mönster.
Grädda i 175°c i ca 15 min.
KLART! Förbered er på en matorgasm


Kommentarer
Postat av: Malin

mm... lät väldigt gott!

kanske får ta och prova :D



ha så trevligt imorrn! ;P

trötta inte ut dig för mycket^^



pusspuss <33

2009-05-24 @ 20:58:57
URL: http://osociiial.blogg.se/
Postat av: Moa

Jaa!! Jag kommer säkerligen dö imorgon med tanke på hur dåligt det gått tidigare när jag pluggat... XD



PUSS PUSS PUSS

2009-05-24 @ 21:51:52
URL: http://alfapet.blogg.se/
Postat av: ANna

hade tänkt testa det receptet, så jag håller på att vänta på att dom ska bli klara i ugnen! Tror dom kommer bli jättegoda! :D

2010-03-16 @ 19:07:54
URL: http://bonjourthisisme.blogspot.com

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin