Världen är bra liten ibland.

Min mamma kommer från ett litet samhälle i norrland, Ånge, där det 2005 bodde knappt 3000 personer. Därifrån flyttade hon ifrån när hon var runt 20 år. Men hon får fortfarande en tidning därifrån varje månad.

Idag satt jag och bläddrade igenom den tidningen och hittade en bild på några som tog studenten för tio år sedan, och det fanns en tjej på den bilden som jag tyckte jag kände igen något fruktansvärt. När jag tittade närmare så insåg jag att det var en lärare på Kärrtorp!

För en liten stund sedan frågade jag min mamma om hon visste vem det var. Och det visade sig att det finns en stor chans (min mamma var lite osäker) att jag är släkt med den här läraren. Om hon är den min mamma tror så är min morfar kusin med den här lärarens mamma. Vilket gör oss till typ släkt. Ibland blir man förundrad över hur liten världen är.

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin