Vad finns det för sjuka människor i världen??

Idag var jag, som vanligt, lat och hoppade av i Liljeholmen och tog 147:an hem till mig. Det tar egentligen längre tid än vad tunnelbanan gör, men det är lite kortare hem till mig sen så ibland (eller rätt ofta om man ska vara ärlig) så tar jag bussen istället. 
    När jag kom in på bussen satte jag mig bredvid en man, han kanske var runt 55. Framför oss satt två fjortisar (kanske runt 15). De två fjortisarna satt och fånade sig höll på; ni vet som fjortisar gör. Då kollade jag på mannen bredvid mig och upptäckte till min förvåning och förskräckelse att han satt med sin mobil och filmade dessa två små försvarslösa tjejer!
    Varför i helvete gör han det!? tänkte jag genast, och i mitt huvud kommer endast äckliga bilder upp. Vad är han för sjuk människa som sitter och filmar små tjejer på bussar? Alldeles illamående och förvirrad hoppade jag så långt ut på sätet som jag kunde, och jag kunde inte vara mer lättad när jag äntligen kom fram till min hållplats. 
    Men vad finns det egentligen för sjuka människor på den här planeten? Javisst hör man ofta om "äckliga gubbar", men man tror ju att det är sånt som händer långt ifrån oss. Man tror ju aldrig att det ska vara någon i ens närhet. 

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin