Avatar

Avatar är på hemma hos mig, den är verkligen inte lika bra på en tv som den var på bio. Fast för att vara ärlig, det var ju bara för de häftiga effekterna man tyckte den var bra... Men det finns vissa intressanta saker med Avatar.

"It is hard to fill a cup that is already full." sa de nyss och det här får mig att tänka på massa saker som har fyllt mina tankar på sistone... Jag börjar känna mig som en fylld kopp, som att det är svårt att få ner något mer i min lilla hjärna. I vissa perioder har jag inga som helst problem med att "fylla min kopp", jag suger upp kunskap som en liten tvättsvamp och vill bara lära mig mer. Sen kommer de perioder där det känns som att det är omöjligt att lära mig nya saker. Som att hårddisken har slut på utrymme.

Oftast infinner sig den här känslan om att min gärna är fylld när jag tänker på framtiden. När jag tänker på vad för nytt som ska hända då, och jag har så himla svårt att komma på något. Vissa dagar känns det som att vi redan har uppnått allt vi kan uppnå och att framtiden bara är mer av det vi redan har. Jag antar att det alltid har varit så att man trott att det inte kan bli så himla mycket bättre - men världen har ju förändrats så det visar ju på motsatsen.

Det är nog bara så att jag vissa dagar - som idag - har lite svårt att tänka "outside the box". För så kan det väl vara ibland?

Förresten för er som har fixat nya spotify så heter jag moaoffrell. Där kan ni hitta alla mina färdiga spellistor.

(har velat ladda upp den här bilden himla länge. härifrån är den)

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin