Det är med ålder alltså...

Alla verkar åldersnoja just nu... För att vi fyller år, blir myndiga, för att vi inte fyller år, ja gud vet vad. Själv fyller jag 18 i December och visst är det lite tråkigt att inte kunna gå på några skivor, inte vara 18 i sommar, inte få rösta i valet. Men jag har upptäckt att jag har accepterat det - och mer än så - jag har till och med börjat gilla det.

Om man lyssnar på sånger (min spotifyspellista med låtar som handlar om att vara 17) eller ser på filmer verkar alltid 17 vara en så himla fin ålder. Nu är jag här... Och hur är det? Ja, inte som filmerna och låtarna i alla fall. Det är faktiskt ganska förjävligt ibland. Men samtidigt njuter jag av att bara vara. Jag måste inte jobba, jag måste inte vara vuxen och jag måste inte ordna upp mitt liv än.

17 är en ganska chill ålder när jag tänker efter. Trots frustrationen över att fortfarande vara inte till hundra procent ha kontrollen över mitt eget liv, så har jag accepeterat att det är här jag är och jag får göra det bästa av situationen.

Kommentarer
Postat av: Windsoul

17 is the age of that big research when we try to discover who we are. 18 is what we want to be at the time, and something that automaticly defines us when we get it.

2010-04-20 @ 19:23:27
URL: http://windsoul.blog.com
Postat av: Camilla

Men jag gillade din power point ;)!

2010-04-20 @ 20:11:25
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin