Det ballar ur!

Ett  stort moln gör att man varken kan flyga till eller från Sverige. Det är alltid lite intressant tycker jag när sådant här händer, när ett land blir "lamslaget" och det inget funkar. Man får en liten föraning om vad som skulle kunna hända om Sverige råkade ut för en riktigt stor katastrof.

Likaså när tunnelbanan dog i början av Februari och allt bara ballade ut. Är vi så här beroende av att allt funkar? Vad skulle vi göra om det t.ex. blev strömavbrott i hela landet? Allt drivs ju på el. Lite känslan av Die Hard 4 är det jag tänker på. Skulle panik utbryta? Om man tittar på vad som hände när tunnelbanan kaosade, så fick ju polisen rycka in. Är det våra instikter som kommer fram i sådana här "kriser"?

Nu tycker jag iallafall att Sverige har reagerat ganska lugnt på det stora molnet. Man börjar fundera på vad som skulle hända om det fortsatte att vara såhär... Visst är det lite jobbigt att vi nu inte har ett existerande luftrum, speciellt eftersom jag har en jobbig holländare boende hos mig som inte kan åka hem, men det är ändå inte direkt så folk får panik. Kanske är det mer när det direkt rör oss själva - som vid tunnelbanekaoset - som hela landet ballar ur?


Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh, det är så så så sött när hon säger så till Honom i filmen :D:D

2010-04-16 @ 17:27:14
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/
Postat av: anna

Det är ju lite besvärligt när man som jag bor på en ö. Sjuktransporter till fastlandet måste ju tas med färja och det tar flera timmar.

Postat av: Joanna

Varför har du en jobbig holländare hos dig?

2010-04-18 @ 00:38:14
URL: http://susochdus.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin