"The dreams in which i'm dying are the best i've ever had"

Jag tror jag har bestämt mig för att sluta rida. Jag har ridit ganska länge och för mig har det alltid varit ett ställe där jag inte behövt tänka på allt annat som hänt i mitt liv. Det varit stunden på veckan där jag helt kunnat släppa all vardagsskit. Men jag känner inte längre att det ger mig någonting, och jag känner att jag har slutat utvecklas. Så därför tror jag att jag ska sluta...

Men på ett sätt känns det så himla konstigt att göra det. Jag har egentligen aldrig varit den tjejen som spenderar hela sin lediga tid i stallet, men jag har alltid velat det. Min största dröm har under hela min uppväxt varit att flytta ut på landet, till en stor bondgård och skaffa hästar. Jag vet inte hur många ritningar jag har gjort över hur mitt stall skulle se ut. Visst har dessa drömmar blivit färre och färre på sistone, men de har fortfarande funnits där. Att helt sluta rida blir som ett "statement"; att nu är den tiden av mitt liv över.

Jag tycker det är skrämmande hur mycket mina åsikter och värderingar har ändrats under de sista åren. Jag som förr helst ville flytta ut till landet känner mig nu mycket mer dragen till att flytta till någon stor stad och leva livet. Förut var jag till 110 procent emot droger, men nu bryr jag mig egentligen inte alls. Och när jag var yngre var skolan nästan det enda jag tänkte på, nu orkar jag knappt bry mig om jag inte får MVG.

Det är läskigt när saker förändras på så kort tid. Att man förändras i den här åldern är väl vansinnigt normalt. Det är ju under den här tiden vi utvecklas som mest till oss själva. Men när jag var yngre tänkte jag aldrig mig själv som den jag nu har blivit eller är på väg att bli. Det är läskigt när man upptäcker sånt.

Att sluta rida känns som ännu ett steg bort från hur jag trodde att mitt liv skulle bli, och det känns konstigt...

Kommentarer
Postat av: fanny

Eller så är det bra att förändra sina värderingar och släppa sina fixeringar, man hade ju varit en ganska sorglig typ om man inte förändrade sig.

2010-04-24 @ 13:04:28
URL: http://intefanny.wordpress.com
Postat av: Joanna

fast...

bara för att du slutar rida nu, så behöver inte det betyda att du inte kan ta upp det igen när du blir äldre.

Jag tror att det är bäst att bara följa vad man känner för stunden.

Det är skitjobbigt med förändringar jag vet. och du verkar ändå vara en ovanligt smart sjuttonåring.. - Då menar jag att du verkar vara en sån som ändå tänker mycket, funderar o reflekterar, vilket jag tycker är moget för din ålder.

Men som jag skrev tidigare. gå på känslan just nu och försök att inte tänka framåt för mycket. Vem vet, du kanske vill in till storstan just nu, då ska du ju sikta på det.. och sen när du varit där några år, så har du kanske fått ut det du ville av den perioden och kanske du "tar upp dina gamla drömmar" igen. eller så kommer du vilja gå i nån helt annan, ny, riktning. Vem vet?! :)

Samtidigt är det väl det här som är det jobbiga med tonåren (bl.a!) - förändringar. Man vill förändras, men man vill ändå stanna kvar. Man vill utvecklas men man vill ändå fortsätta vara den man alltid varit ... (så kändes/känns det för mig iaf). Det kan vara jäkligt jobbigt! Så... bara kom ihåg att saker och ting behöver inte vara över eller ta slut, det kanske bara är så att du har andra intressen för stunden.

Kram

2010-04-24 @ 23:13:58
URL: http://susochdus.blogg.se/
Postat av: hej

var kommer titeln från för film?

2010-04-25 @ 23:46:03
Postat av: Moa

sv till hej: den är inte från någon film utan från en låt som heter "Mad World" (fast den låten är iof med i massa filmer, t.ex. Donnie Darko)

kram

2010-04-26 @ 07:11:41
URL: http://alfapet.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin