Mina husgudar.

Jag har aldrig varit en sån person som har stora förebilder eller som sätter upp posters på väggen med människor jag gillar. Men det finns de som har en större plats i mitt hjärta och som verkligen inspirerar mig. Vi kan kalla de mina husgudar, nu tänkte jag berätta om de.

Harry Potter
Min pappa kom hem med den första harry potter boken när jag var liten och den högläste han för mig varje kväll. Efter det var jag fast... Harry Potter fick mig att älska att läsa; han var min första crush; och än idag är min hemliga önskan att Hogwarts ska skicka ett brev någon vacker dag. I vissa perioder (främst i slutet av mellanstadiet) har jag varit helt besatt av Harry och hans värld. Riktigt så är det inte längre men fortfarande relaterar jag händelser i mitt eget liv till  världen J.K. Rowling uppfunnit.



Håkan Hellström
Finns det någon som skriver mer träffsäkra texter än Håkan? Finns det någon som kan göra låtar som exakt beskriver känslan att vara ung, dum och sämst i världen? Finns det någon som är bättre live? Enligt mig är svaret: Nej. Håkan är det bästa som någonsin har hänt svensk musik. Varje gång jag hör en låt förundras jag av känslan att den låten måste vara skriven just för mig.



Jackie
Jackie är min präst och jag har nog aldrig träffat någon människa som berört mig djupare. Trots allt hon varit med om och trots att hon nu är väldigt sjuk så ser hon allt från den ljusa sidan. Hon lysssnar när man pratar - och hon lyssnar på riktigt - oavsett om det är om vad som händer i helgen, om ens tonårsbekymmer eller om en film som rört om ordentligt i ens sinne. Om alla var som Jackie hade nog den här världen varit ett så himla mycket finare ställe.



Peter Doherty
Sist men inte minst (alla som känner mig har nog väntat på det här), mr Doherty. Just nu är han nog den personen som inspirerar mig mest. Jag kan lyssna hur många gånger som helst på alla hans låtar och varje gång hittar jag nya dimensioner av hans fantastiska texter. Att han är snyggast på jorden, verkar vara en himla härlig prick och pratar perfekt brittisk engelska gör ju inte saken sämre direkt!


Kommentarer
Postat av: Windsoul

Oh, Harry. I remember waiting for the letter...

And Pete <3 I luv him.

2010-04-12 @ 18:52:56
URL: http://windsoul.blog.com

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin