Student + Dying = Studying

Jag sitter och borde verkligen verkligen verkligen verkligen verkligen verkligen plugga, men jag orkar bara inte. Därför tänkte jag berätta lite vad för musik jag gillar. När jag var liten lyssnade jag inte på musik överhuvudtaget eftersom jag hade fått för mig att det var fånigt. Det kanske är underskottet av musik i min barndom som har lett till att jag inte kan leva utan det nu. Det här är lite av vad jag gillar:

the Libertines Grizzly Bear Antony and the Johnsons Lily Allen Regina Spektor the Clash Mando Diao Jens Lekman the Kooks Babyshambles Håkan Hellström Adam Green the Smiths Nancy Sinatra Joy Division Franz Ferdinand the Beatles the Cure the Sounds Patti Smith  First Aid Kit the Cribs Markus Krunegård Roses Kings Castles Chopin Belle and Sebastian Blur Bob Hund the Strokes Kate Bush Broder Daniel Detektivbyrån Lady Gaga the Wombats Laleh Tunng Phoenix Fleet Foxes the Fratellis Brigitte Bardot Beirut Yann Tiersen St. Vincent Florence + the machine Dirty Pretty Things Iggy Pop Elliot Smith Yeti Julian Casablancas Monica Zetterlund Peter Doherty

Kommentarer
Postat av: fanny

Tur att du ändrat uppfattning då. Har under någon period i livet lyssnat på alla artister du radar upp.

2010-04-26 @ 16:26:16
URL: http://intefanny.wordpress.com
Postat av: Em

Ingen orsak finaste, och oj vad lik vår musiksmak är!



Kärlek

2010-04-26 @ 17:16:29
URL: http://otherfilthystories.blogg.se/
Postat av: caroline

Åh! Vad härligt med någon som känner som jag, absolut inte orkar plugga fastän man borde. Jag är så förbi utav trötthet, inlämningarna flåsar mig i nacken.

Libertines är mitt favoritband:)

Postat av: Joanna

haha, jag gillar rubriken!

kul med massa olika musik, känner knappt igen hälften av alla namn :P

2010-04-27 @ 01:18:56
URL: http://susochdus.blogg.se/
Postat av: Joanna

du skrev nån kommentar hos mig för ett tag sen o undrade vad jag lyssnade på för musik. jag har helt missat att svara på det kom jag på :S

Jag gillar det mesta, bl.a



incubus, robyn, rihanna, tiger lou, k's choice, aretha franklin, lizz wright, james morrison, john mayer, lauren hill, fugees, jose gonzales, justin timerberlake, nine inch nails, michael jackson, lifehouse, timbuktu, laleh, creed, linkin park,

olika soundtracks (ex. whip it) och musikaler (bla rent och jesus christ superstar)

och mycket mycket mera :)



det variera väldigt mkt på hur jag mår och vad jag "behöver" för stunden :P just nu är det mycket Lizz Wright :)

(http://www.youtube.com/watch?v=-tf3qY4P2iI)



ha det fint! :)

2010-05-06 @ 23:54:23

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin