Vem är du?

Idag hade jag massa ont i halsen när jag vaknade så jag stannade hemma och försökte plugga... Vilket inte direkt gick så jättebra... Men men.

Jag läser väldigt många olika bloggar, och då och då blir jag så himla förvånad över vad jag läser. Ni känner säkert igen er i att det känns som man lär känna de bloggare man följer. Så tycker jag väldigt ofta det känns i alla fall. Jag menar, man får ju höra om deras funderingar nästan varje dag. Men då och då får man se någon ny sida personen i fråga och ibland stämmer det verkligen inte överens med bilden av personen man "trodde man kände".

Som när jag hör vissa bloggare prata, och man hade förväntat sig en helt annan röst.. Eller som när jag precis upptäckte att en kille vars blogg jag följer har en ett år gammal dotter. Man blir bara så förvånad.

Man kan tro så mycket om personer, men sen visar det sig verkligen inte stämma... Ganska intressant. Om man vänder på steken så kan man ju dessutom börja spekulera i vad ni söta personer som läser den här bloggen tror om mig... Jag menar, det är mycket som händer i mitt liv som jag inte nämner här... Tänk om ni tror att jag är en helt annan person än vad jag är? Både en lite skrämmande men samtidigt intressant tanke....

Men det är väl allt det här som är det "fina" med internet? Att man kan vara en annan person än vad man egentligen är. Att man kan skapa sig ett "låtsasliv" och för ett slag få vara så.


(Källa)

Kommentarer
Postat av: Freja

jag känner verkligen igen mig! och för precis samma anledningar får jag panik av att hitta en ny blogg som är bra, för då måste jag titta igenom hela arkivet för att just "lära känna den".



och då blir det ju naturligtvis omvänt, jag vill att folk ska titta igenom hela mitt arkiv eftersom de senaste tio inläggen kanske är missvisande, fast det vet jag inte.

2010-02-17 @ 23:49:09
URL: http://labyrinter.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin