Nu ska jag berätta en sak....

...I staden växer inga blommor för när hjärtat mitt var högt slog jag ner den här ljuva kärleken med ett lasso. Jag sa "Jag vet inte vad jag ska göra" till svanarna och de simmande. "I sing I swim", svarade de med perfekt brittisk accent. Sjönk ner på marken, i ett virrvarr av små lätta moln. Visste att hennes ögon var under jorden, visste att hon dog ensam. Visste att varken vänner, älskare eller någon annan trodde att du under vägen tillbaks till mig tappat bort dig i rädslan för mörkret. Jag hör henne i mina drömmar. "Du har dödat mig" andas hon fram i ett LSD-landskap. Är det så det är att dö ung? Ett trummande ljud gör mig galen, dags att vakna upp, ensam. Jag kommer ihåg de dansande dagarna. Dagarna då solskenet fick se upp, så kär var jag i din rockAlla förutom jag säger att någon annans liv kan man inte leva. "Förlora aldrig din känsla för underverk", säger de, men att gå tillbaka till början är som vägen till frid, staket överallt, taggtråd... Tiden låter mig inte gå, för du vet att jag inte är god. Visst vet du?

Nu ska jag berätta en sak.
(all musik)

Kommentarer
Postat av: tove

hur ORKAR du?! :D

2010-03-05 @ 11:11:30
URL: http://thisistoves.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin