Platser man inte kan åka till.

Jag läste precis en lista på platser man inte kan åka till (hittas här) och tyckte det var en rolig sak. Men min lista ska handla om ställen jag vill åka till men som troligtvis aldrig kommer hända.

Månen
Att åka till månen skulle vara häftigt... Mest för att kunna se hela jorden från ovan. Och kunna hoppa runt i en rolig rymddräkt! Att det här någonsin kommer hända är ju ganska otroligt... Jag menar, hur många har åkt till månen? Dessutom tror jag inte jag skulle våga... Får lite panik när jag tänker på rymden och hur stort allt är där ute. Jag passar nog bäst på jorden.

Atlantis
Ända sen jag såg filmen Atlantis, har jag velat åka dit. Det verkade så himla coolt! Jag älskade de där kristallerna som de hade runt halsen. Jag hade till och med en själv ganska länge. Fast Atlantis kanske blir ganska svårt... Jag menar, ingen har ju hittat det... Men man ska inte sluta hoppas.

Reeding/Leeds Festival 2010
The Libertines ska återförenas här!!! Och jag vill såsåsåsåsåsåsåså gärna åka dit! Men jag kan inte. För den ligger för långt bort för mig... Och är lite för dyr... Jag är en olycklig flicka just nu. Om inte nån underbar person skulle vilja åka dit med mig så är det här nog ganska kört...

Antarktis
Det är faktiskt inte ett helt omöjligt resemål! För dit finns det ändå ganska många människor som åker. Jag skulle vilja besöka alla pingviner och se om det finns några som dansar, som i Happy Feet. Fast egentligen kanske jag inte är den bäst anpassade för en sådan resa... Jag menar, jag fryser när det är minus fem... Och hur kallt är det där egentligen? En gång har det varit -89,2°c. Alltså fattar ni hur kallt det är!?

Star Wars-tiden
Jag skulle vilja besöka Star Wars universumet... Och få ha roliga håruppsättning och svänga mitt lasersvärd och åka i ljusets hastighet. Shit vad coolt det skulle vara! Förklaring till varför det här är omöjligt känns lite onödigt....

Framtiden
Ibland känns det som att jag har tappat lite av min tro på framtiden... Skulle vilja åka dit för att se att den verkligen existerar. Jag skulle vilja se om världen har förstått att vi måste ta hand om varandra, jag skulle vilja se hur folk klär sig, jag skulle vilja se vad de minns från vår tid.



Kommentarer
Postat av: Anna

jag skulle vilja åka bakåt i tiden för en dag och shoppa sjukt mycket snygga kläder!

Postat av: natasja

i would love to go to all these places, your blog is really sweet

2010-03-31 @ 12:44:56
URL: http://tearsofmilk.blogspot.com/
Postat av: linda

vad fan. jag ska åka till reading. själv eller icke. jag. måste. dit. skulle aldrig förlåta mig själv om jag missade libertines spelning. du borde känna samma sak. ju.


Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin