Är det bara jag....

......som blir deprimerad när jag går in på blogg.se:s startsida? Jag vet inte hur många av er som använder er av det, men jag ser den startsidan ett antal gånger varje dag; och varje gång tappar jag lite hoppet på mänskligheten, internet och bloggvärlden.

För det står ju alltid ungefär samma saker. Någon som dissar långklänningar, någon som vi ska vara avundsjuka på som dricker rosa drinkar på ett alldeles för exotiskt ställe, sminktips för att framhäva vår "vilda" sida.... Jag tror ni förstår vad jag menar. Eller kolla bara på de som är "veckans blogg". Jag kan inte säga att de människor som är dessa veckans bloggar är tråkiga och dåliga för det händer nästan aldrig att jag går in på de. Men för mig räcker det att läsa de frågor de svarat på för att förstå att de är ytterligare än av de bloggar som det finns miljoner andra av. Som den här veckan:

Vem är Jenny Jansson?
- Jag är en 23-årig dam som älskar allt typiskt som en tjej gör: Hår, makeup, skor och kläder. Jag njuter av livet till fullo, helst med en kopp kaffe i handen!

Hon kanske är världens absolut gulligaste tjej som skriver intressant som tusan, men sånt här får mig bara att vilja spy lite i munnen! Har man inte hört ungefär den här beskrivningen ungeför hundraelvatusen gånger tidigare? Varför kan inte blogg.se lyfta fram lite intressanta personer, som gör något unikt som är lite annorlunda än resten av världen?

Det är ju på blogg.se som ändå de flesta blogggar på. Och det finns otroligt många människor som inte bara bryr sig om dagens outfit, om vad som hänt med Wentworth Millers kropp och om grönt är rätt färg i år. Varför lyfts bara samma typ av bloggare fram? Det är ju som en bekräftelse på vad många anser om bloggvärlden; att den är dum, ytlig och fullkomligt menigslös.



Kommentarer
Postat av: kim

nej jag håller helt med!!! dom borde fiska upp de där superbra bloggarna som ingen hittar och göra så att de får den publik de förtjänar!

2010-05-20 @ 22:52:18
Postat av: Fanny

kanske drar jag åt hållet som du precis beskrev, men jag håller ändå med. det är deprimerande.



jag har också svartförbud! blir lätt lat och slänger på mig enbart svart för det är inte lika ansträngande som att matcha ihop färgglada kläder. har jag i alla fall fått för mig!

2010-05-22 @ 18:56:47
URL: http://www.magic-mirror.se

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin