God morgon alla goa gubbar!

Det var ett tag sen jag skrev något. Har varit på Gotland och sen orkade jag inte hålla på med datorn under helgen. Gotland var himla fint, bilder finns på fb.

Jag har för det mesta problemet att jag tänker lite för mycket, ett problem som det jag kanske delar med de flesta tjejer. Jag sönderanalyserar verkligen varenda liten situation jag hamnar i. Måste verkligen sluta med det, men det har blivit lite lättare såhär på våren. Då finns det i mitt liv inte lika mycket att tänka på utan jag försöker bara njuta av våren, och låta mina tankar fladdra vart de vill.

De senaste dagarna har mina tankar fladdrat mycket på hur det var förr i tiden, typ på stenåldern och hur de klarade alla små vardagsföretelser. Hur gjorde man när man hade mens då egentligen? Och vad hade barnen för blöjor? Hur ringde man varandra om man bara snabbt ville få tag på nån annan? På de två första frågorna får ni gärna svara mig på för jag kommer verkligen inte på ett vettigt svar. Den sista frågan är väl svaret egentligen ganska självklart på? Och det känns som att man snackat ganska mycket om det. Jag tror iallafall att det är för att vi skruvat upp tempot rejält. Förr kanske man aldrig behövde få tag i nån supersnabbt, då kunde man ta det lite piano och gå till personen istället. Kanske ska börja göra så istället.

Mina tankar har också fladdrat mycket till hur det kommer vara i framtiden. Hur våra värderingar kommer vara då. För det verkar ju som att vi blir mer och mer lössläppta ju fler generationer som går. Saker som jag tycker är helt normalt som att ligga i en stor böghög och mysa tycker min farmor är ganska opassande. Kommer våra barn och barnbarn bli ännu mer lössläppta, och hur långt kan man egentligen gå? Kommer det sluta med att vi alla är nudister? Kanske är det som en kompis sa (kommer bara inte ihåg vem just nu), att det kanske går tillbaka; att vi återigen kommer bli mer pryda och ha mer konservativa åsikter. Ja vem vet.

Det är ungefär var mina tankar fladdrat senaste dagarna. Nu ska de få fladdra lite utomhus tillsammans med en latte i solen och mina fysikböcker. Ha det gött sötnosar.

Bild från Gotland!

Kommentarer
Postat av: Kim

Jag är också sån att jag överanalyserar situationer! Minst sagt.. Tycker också det blir lättare på våren och sommaren. Det är ett så mycket lättare väder att leva i, det är synd att mörkret och kylan varar så länge här uppe. Jag tycker om alla årstider, det är kul med variation men kylan är hemsk..för jag fryser liksom 300 dagar om året. Tappat tråden haha. Det är skönt att få känna igen mig i vissa av dina tankar för jag brukar stå ut rätt mycket med mitt sätt att tänka bland de människorna jag har runt mig.



Och det där med förr i tiden och mens har jag också funderat på. Stackars kvinnor utan ipren och värmedynegrejen!

2010-05-31 @ 17:47:40
Postat av: kajsa

ibland kan det nästan vara lite skönt att förkovra sig i problem de hade förr. som idag inte är något jobbigt eller konstigt alls att fixa på en sekund. som mens liksom. Idag går man in i badrummet och tar fram en binda eller tampong. Om man inte knaprar piller och hoppar över hela de där störiga dagarna. Förr måste man ju typ ha.. haft mossa kanske? Inte riktigt lika skönt som libresse tror jag..



och appropå fb och bilder och sånt. Lägg till mig vettja. så kan vi skriva hej hej då och då. :)

Kajsa tengvall är mitt fulla namn. Finns bara en. Jag är himla unik.

2010-05-31 @ 18:20:27
URL: http://whatsupsthlm.se/aenigma
Postat av: Sofia i London

man använde ju sig av tygblöjor och tygbindor! och innan människan hade lärt sig att göra tyg lät man det bara rinna ner för benet :P ok det där lät ju lagon fräsht

2010-05-31 @ 20:59:34
URL: http://sophedeluxe.devote.se

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin