Min dagbok.

För ganska länge sen skrev jag om min dagbok, och då menar jag inte min internetdagbok utan den jag skriver i varje kväll. Det har jag gjort ända sen i sjuan. Jag har alltid en dakbok med godis på framsidan, just nu är det jelly beans på den. Fast det börjar bli svårt att hitta fler godisanteckningsböcker... Om någon vet var det finns är det bara att säga till!

Men nu åter till det jag kom för att skriva. Som sagt har jag skrivit varje kväll sedan sjuan och det känns fint, speciellt när man kan titta tillbaka på allt man gjort förut. Men det som jag har börjat tänka lite på är om jag kommer vilja fortsätta skriva dagbok när jag slutat gymnasiet. För på något sätt har jag svårt att se att jag kommer göra det. Dagboksskrivandet känns som något som man gör under sin skolperiod och när jag slutar gymnasiet känns det ju som att den är över...

Jag älskar att skriva dagbok, men ibland kan det kännas som att den gör att jag analyserar mina dagar lite för mycket. Kanske borde jag - efter gymnasiet - bara släppa analyserandet och köra på och leva livet? Ja,ja det är ett tag kvar innan jag går ut så jag har väl gott om tid att tänka vidare.


Kommentarer
Postat av: freja

ibland skriver jag också dagbok. det är så trevligt tycker jag. jag har en som jag skriver om allt i, allt från att göra listor, till dikter till vardagsgrejer. sen ha jag en fest dagbok som jag skriver om vilka jag träffat, hur mycket jag druckit och sen ger jag ett betyg på festen, från en till tio ostbågar. det är bra.



och om att öta frukost utomhus - låter underbart! själv drack jag mitt morgonkaffe ute i solen. fantastiskt. åh älskar mitt liv <3<3<3

2010-05-02 @ 15:03:19
URL: http://labyrinter.blogg.se/
Postat av: lina

jag fyller tjugoett på fredag och skriver fortfarande dagbok varje dag. det är som terapi för mig!

2010-05-03 @ 11:54:31
URL: http://ramlad.blogspot.com

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin