Perfektion

Allt som står på sin plats, hår kammat perfekt in till minsta lilla hårslinga och dukar som är så strukna att det inte ens finns en antydan till skrynklor. Det här är saker som jag har så himla himla svårt för. Jag tål nämligen inte perfektion. Det får det att sticka i fingrarna att bara få ruska om personen i håret eller byta plats på alla de där vaserna som är placerade med finess på sina specifika platser.

När jag kommer hem till människor som har det alltför snyggt och fint och alldeles perfekt så får jag en impuls att bara rita ett streck över den helt vita väggen med de matchande vita stolarna, självklart gör jag inte det däremot. Att jag inte tål perfektion gör också att mitt rum, mina läxor och mitt liv alltid är lite sådär halvdant. För lite så är jag.
I alla år har jag fått höra på mina utvecklingssamtal att "jaa du är ju väldigt duktig och så.... Men du slarvar väldigt mycket". Och så är det fortfarande, jag kan inte göra något perfekt. På sistone har det nästan blivit lite medvetet som jag t.ex. spikar lite snett och låtsas som det inte var meningen. Jag har börjat uppskatta saker som inte är till 100 procent bra.

Men jag avundas alla ni där ute som kan hålla på med samma sak ändå tills ni verkligen uppnår EXAKT det resultat ni ville ha från början. Det är en egenskap som jag verkligen skulle önska att jag hade. Men det kommer nog aldrig hända, så jag får väl bara lära mig att leva med att jag inte är en människa som uppnår perfektion.


Kommentarer
Postat av: En förkärlek för svart

Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete =)

2010-05-03 @ 21:46:28
URL: http://karlektillsvart.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin