Vad är egentligen en ful människa?

Under hela mitt sjuttonåriga liv har jag alltid förundrats över en speciell sak som människor runt omkring mig säger. Det är när de pratar om att människor är fula. Speciellt i högstadiet, var det ju nästan det enda samtalsämne om man t.ex. gick runt på stan. "Åh titta på den där killens ögonbryn! Har du sett något fulare" eller "Titta den där tjejen är sminkad som en hora, shit vad fult" Och jag hade alltid - och har fortfarande - så himla svårt att förstå vad de menade, för jag har så himla svårt att tycka människor är fula.

Hittills har jag inte träfffat en enda människa som jag inte haft något drag eller någon egenskap som jag kan klassa som vackert, sött elller bara allmänt coolt. Det kan handla om att personen hade himla fina läppar, eller nyckelben som man bara vill pussa på, eller att personen är så himla snäll att den blir snygg bara på grund av det!

Men att människor är fula kan jag inte direkt tycka. Okej visst finns det människor vars utseende verkligen inte faller mig i smaken men att de är totalt tokfula.... Nej. Om en människa är ful i mina ögon så är det om de gjort något som jag verkligen inte gillar. Då kan de vara fotomodellsnygga och ändå kan jag inte hitta något som jag gillar.

Jag känner att det här inlägget blev himla fånigt egentligen, men det är något som jag tänkt på ett tag. Jag kan inte tycka människor är fula. Det är snarare tvärtom, att jag tycker att för snygga människor blir fula. För att jag ska tycka att någon är riktigt snygg behöver de något lite speciellt, som en himla sne näsa eller kanske ett konstigt födelsemärke.

Puss på er, nu ska jag fortsätta fredagsmysa.

PS! Den klockrenaste kommentaren som internet har kommit upp med den senaste tiden:
- How do you wake Lady Gaga from a nap?
- P-p-p-poke her face


Och på tal om Lady Gaga, så hade jag hemskt gärna gått på hennes konsert nu i helgen... Men att betala över 600 spänn för att se någon som man bara tycker är lite allmänt cool kändes lite väl saftigt...
DS

Kommentarer
Postat av: Malin

Du missade nåt! tro mig...

hon va SJUKT bra!! :O

<3<3

2010-05-09 @ 13:06:48
Postat av: kajsa

Människor kan vara väldigt o-snygga men fula, vetefan. Det finns ju, som du säger, alltid någonting hos en människa, om man bara letar, som på något sätt är fint sött gulligt rart häftigt eller vadsomhelst. Ett par snälla ögon, mjuka händer, långa ögonfransar, söta fräknar. Jag har också väldigt svårt att se en människa som direkt ful.

2010-05-09 @ 17:13:06
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Joanna

va fint att inte kunna se människor som fula!

önskar jag också var sån.

2010-05-15 @ 13:28:50
URL: http://susochdus.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin