Idag är det första september....

....och jag missade mitt tåg till Hogwarts i år igen... Tänk vad lätt allt bara skulle vara om den världen fanns på riktigt. Bara springa runt i det gigantiska slottet med trappor som rör sig, hemliga gångar och levande tavlor. Jag kan nog bli hur gammal som helst och ändå utan minsta tvivel åka till Hogwarts om någon erbjöd mig.

Ni som känner mig bra vet att jag lätt fastnar i saker och blir helt besatt (just nu är det the Libertines och True Blood) och det som jag var helt tokig i i slutet av mellanstadiet/början av högstadiet var just Harry Potter. Det kommer aldrig finnas böcker som jag har läst om så många gånger som J.K. Rowlings fantastiska böcker. Jag kunde varenda liten liten yttepyttedetalj och jag brydde mig egentligen inte om alla strider och allt det där. Det som jag älskade mest var när det handlade om vardagslivet på skolan. Fast jag kommer ihåg att jag tyckte att det var konstigt att de aldrig gick på toa, t.ex. För mig hade böckerna gärna kunnat vara dubbelt så långa där man fick veta exakt allt som hände där i deras vardag, exakt allt vad de fick lära sig på alla lektioner och exakt alla små oviktiga detaljer. Någonstanns långt inom mig har jag nog alltid velat bo just där; på stället med alla tinnar och torn, med de ändlösa vråna och den härliga atmosfären.

Idag är det första september och jag missade återigen Hogwartsexpressen.



Kommentarer
Postat av: sofia

Jag håller med! Det bästa är ju när de precis kommit till Hogwarts och allt är ganska lugnt, man får veta vardagliga saker och höra oviktiga detaljer. Sedan blir det så mörkt och allvarligt, när Voldemort ska vara med.

2010-09-02 @ 08:00:54
URL: http://implode.blogg.se/
Postat av: Fajjah (Sofie)

Jag hade lätt hoppat på det tåget om jag kunde. WHY GOD WHY WAS I BORN A MUGGLE? ToT

2010-09-02 @ 11:39:30
URL: http://fajjah.soclog.se
Postat av: Felicia

ooo, precis sådär kände jag med! jag älskade vardagslivet mer än själva historien ibland när jag var liten tror jag. haha, jag var också supernördig (och får erkänna att det är jag väl lite fortfarande!).

jag och min kompis klippte små pappersdockor och byggde upp en helt egen magiskola, med elevhem och lektionssalar och stora salen och snälla lärare och hemska-snape-aktiga-lärare och massor med andra elever och småsmå katter och häxhattar och pumpapastejer och fjäderpennor och det mesta man behövde. fast än vi kanske var lite för stora för att leka med dockor (vad gick vi i, typ femman? sexan?) hade vi så sjuukt roligt så det finns inte!

och när jag blev för stor för det började jag skriva min egen harry potterhistoria fast om en tjej och en helt egen påhittad skola (men med pinsamt liknande hogwartsdrag!). tror jag var uppe i 120 a4 på datorn när jag la ner den, HAHA! snacka om att jag älskade att drömma mig bort och låtsas som att jag var i den där världen! vilken fantastiskt barnbok det är, egentligen. verkligen fantasiskapande.

2010-09-02 @ 22:34:51
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin