Trainspotting.

Trainspotting är en sån film som jag har velat se hur länge som helst men det har aldrig blivit av. Men igår såg jag den! Och vilken film alltså! Den handlar om Mark (Ewan McGregor) som är en heroinmissbrukare från Skottland. Man får följa honom i hans bisarra vardag med hans bisarra vänner, och vissa scener är så starka att man nästan vill stänga av filmen.

Trainspotting är en sådan film som innehåller det mesta av det jag värdesätter i en film. Den har intressanta karaktärer, råa miljöer och berättas på ett humoriskt men ändå fruktansvärt sätt. Ewan McGregor är helt fantastisk och jag tycker att det känns äkta på något sätt.

Det var svårt att skriva något vettigt om den här filmen... Det är nog en film som helt enkelt bara ska ses.


Trainspotting har nog den bästa introscenen jag någonsin sett. Titta kanske två minuter, den är galet bra!




Kommentarer
Postat av: Bloody Disgusting

En mycket bra film!!



XXX

2010-08-21 @ 19:01:53
URL: http://bloodydisgusting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0