Dreamers.

För det mesta när jag ser en ny film så brukar jag ha blivit rekommenderad den av någon annan. Men med den här filmen var det inte så. Jag såg den här bilden och bestämde mig att den här filmen bara måste jag se!

Det är Paris 1969. Matthew kommer från USA och i Paris träffar han tvillingarna Isabelle och Theo och han flyttar hem till de två. Isabelle och Theo har en väldigt speciell relation *host* och när Matthew kommer in i bilden blir hela historian ett stort triangeldrama.

Först och främst kanske man ska säga att det här inte är en film som man kanske vill se tillsammans för sina föräldrar... Men runt omkring den erotiska handlingen finns ett otroligt vackert Paris, väldigt intressanta karaktärer och massa små underbara detaljer. Alla de tre är otroligt filmintresserade och de drar hela tiden paralleller till olika filmer. Då och då blandas deras liv med filmklipp från olika filmer. Theo och Isabelle iscensätter ibland filmer och om man inte kommer på vilken film det handlar om så måste man avlägga pant. Vad panten innebär får den andre bestämma.

Vad ska man mer säga? Jag gillade den här filmen, verkligen. Men jag tror inte att alla skulle uppskatta den här filmen. Men den passar nog de som romantiserar Paris under slutet av 60-talet som inte har något emot lite speciella relationer mellan syskon....

Titta här för ett youtube-klipp.
Och här är ett annat fint youtube-klipp.



Kommentarer
Postat av: Fiffi

Hej!



Jag vet inte hur mycket film du ser på bio eller hur mycket du retar dig (eller inte) på att folk i salongen stör under filmen men här har du en person som fått NOG.



Så på min filmblogg pågår just nu en diskussion om biobeteende, för och emot att väsnas, för och emot att säga ifrån på skarpen.



Vad tycker du? Klicka gärna in och lämna en kommentar.



Mvh, Fiffi



http://fiffisfilmtajm.blogspot.com/2010/09/jag-ar-ingen-fitta-jag-ar-ingen-hora.html

2010-09-26 @ 16:41:45
URL: http://fiffisfilmtajm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0