The imaginarium of Doctor Parnassus.

När den här filmen kom ut så var det en sån där film som jag kände att jag bara MÅSTE se! Den verkade så där härligt konstig, och sen var det ju Heath Ledgers sista film och allt. Sen blev det inte så att jag såg den, och därför bestämde jag och Karin att vi skulle hyra den och se den. Och vad ska man säga? Jag vet verklilgen inte vad jag tycker om den här filmen.

Vissa delar är riktigt härliga. Lily Cole är underbart söt, vissa detaljer är magiska och det är lite som att titta in i någons fantasi... Men det håller inte riktigt. Handligen är rörig, det är lite för mycket animerat (och inte 100% bra gjort) och det känns som att de har försökt att göra allting lite för konstigt. Dessutom tycker jag att de flesta skådespelarna överspelar lite. Det känns inte på riktigt.

Delarna då Heath Ledger ersattes har de dock fått till ganska bra, och det känns inte onaturligt. Men på något sätt känns det ändå som att de fått kämpa lite för att helt få ihop historien. Något som märks. 

Filmen är lite som en dröm där det inte hänger ihop men det känns som att de inte riktigt gjort det fullt ut. Om de verkligen hade gjort det som en drömlik LSD-upplevelse i nedtonade färger a la Alice i Underlandet (boken) med personliga specialeffekter tror jag att jag hade gillat den här filmen mer. Nu känns det bara som att de inte går hela vägen och försöken att vara konstiga känns bara allmänt krystade. Men den får ändå en svag 3:a.





Kommentarer
Postat av: Fajjah (Sofie)

Jag hade också lite svårt för den här filmen. man vill tycka att den är bra, men det är en massa smågrejer som grusar uppfattningen... Den extra hypen på grund av Heath Ledger ger den lite mer cred än den kanske borde ha...

2010-09-02 @ 11:36:31
URL: http://fajjah.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0