An Education.

Jag ville så vansinnigt gärna se den här filmen när den först kom på bio, och sen blev det bara inte av. Förrän nu. Jag hade vansinnigt höga förväntningar på den här filmen, men jag måste nog säga att jag blev lite besviken. Det handlar om den unga Jenny som börjar ha kontakt med den betydligt äldre David. Han tar ut henne på coola ställen och visar henne saker hon aldrig kunnat drömma om, men sen blir allt bara fel.

Filmen utspelar sig i 60-talets London och miljöerna är verkligen underbara, men det är väl också det som jag gillar bäst med den här filmen. Jag tycker att själva historien när man ser den är ganska långsam och tråkig och jag blir arg för att Jenny är så naiv.

Filmen skulle nog kunnat blivit helt okej, men nu är det bara en vanlig medelmåttig film som är ganska förutsägbara och inte direkt lämnar några större intryck efter sig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0