Justin Bieber: Never say Never

Förra helgen struntade jag och Karin att gå ut på krogen och istället bakade vi scones och tittade på filmen/dokumentären om Justin Bieber.

Jag personligen har aldrig riktigt förstått grejen med Justin Bieber. För mig ploppade han bara upp som ett trending topic på twitter för något år sedan från ingenstanns och sen verkade hela världen prata, älska och hata honom. Själv stod jag där som ett frågetecken och bara: "VEM ÄR DENNA POJKE, OCH VAD HAR HAN GJORT SOM FÅTT ALLA ATT HA EN ÅSIKT OM HONOM?!!?!?" Helt ärligt så förstår jag fortfarande inte riktigt varför, och jag tycker nog varken bu eller bä om honom.

Nu till filmen. Enligt mig var det här en helt okej dokumentär, med en hel del intressanta delar. Det jag gillade bäst var när Justins fans var intervjuade. Jag blir så fascinerad över att en enda liten kille från Canada kan få så många människor att bli helt galna, som säger att de tänker på honom 99% av tiden och som alla vill bli fru Bieber. Lika fascinerad blir jag av alla som kan hata en enda liten kille från Canada, som det enda han gör är att sjunga.

Det som jag tyckte var ytterst bristfälligt med dokumentären var dock att det känndes som att man bara fick se en sida av Justin Bieber. Förutom när han hade lite ont i halsen, så var allt frid och fröjd hela tiden och Justin framställdes verkligen som den mest perfekta och trevligaste personen som någonsin fötts på den här planeten. På grund av det fick hela filmen en fasad av falskhet över sig enligt mig, där man inte fick se något annat än vad skivbolaget/filmbolaget vill att man ska se. Men fortfarande en helt ok film, och den får därför en svag 3:a i betyg!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0