I'm still here.

Igår var jag och Karin på vår kvartesbio Tellus och såg I'm still here, ni vet dokumentären (eller vad man nu ska kalla det) om Joaquin Pheonix som ballar ur och vill bli rappare. Jag var länge så fruktansvärt osäker på om jag faktiskt skulle blogga om den här filmen, för ärligt talat har jag verkligen ingen aning om vad jag ska tycka om den.

Det enda jag kunde sitta och tänka när jag såg filmen var hur mycket det egentligen är i den som är fejkat. Man har ju hört att iallafall vissa delar är det, men hur mycket? Det känns sjukt om hela filmen och dess handling är totalfejkad och att Joaquin Pheonix då spelat den här rollen i alla dessaa år. Om den inte är fejkad är det dock en otroligt hemsk historia om hur knäpp musik- och filmbranchen är. Det är verkligen en "skämskudde-film", och det är vansinnigt många ögonblick som man bara vill sjunka genom jorden för att det går så dåligt för de.

Men som sagt; vad ska man tycka? Hela handlingen överskuggas på något sätt av debatten om filmen är på riktigt eller inte, och det blir lite svårt att koncentrera sig på vad filmen faktiskt handlar om. Det fanns vissa ögonblick som jag absolut älskade i filmen, som visade på en fin tänkvärd dokumentär. Och sen fanns det vissa delar av filmen som känns som en halvtaskig MTV-dokumentär.

Så sammanfattningsvis skulle jag ge själva filmen en trea. Om den är helt fejkad så är det en väldigt cool idé, men de skulle kunnat gjort den så vansinnigt mycket bättre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0