Komik.

Vad är egentligen humor och vad är okej att skämta om? Man får nog olika svar från alla människor. Jag har svårt att hitta några mönster i vad jag tycker är roligt. Något som jag på senaste tiden har upptäckt att jag tycker är väldigt roligt är när man skämtar om allvarliga och känsliga ämnen.

Jag tycker att det är viktigt att kunna skämta om allvarliga saker, för om ingen gjorde det skulle de ämnena nog nästan bli tabun. Som när Magnus betner säger att han beundrar Fritzl för hans stora projekt (titta från 4:30). Det är ju verkligen underbart roligt!

En annan sak är Engla-skämten. Javisst är det hemskt att hon dog, och vissa av skämten är att gå över gränsen. Men jag tycker ändå att det är bra att de finns för jag tycker att man ska kunna skämta åt sådant. Det som hände henne är så hemskt att man måste avdramatisera det lite, det gör det lite lättare att tänka på.

Det här är mina youtube-favoriter just nu:

 


Kommentarer
Postat av: Tina

Precis!

2009-10-31 @ 18:31:24

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin