Saker jag stör mig på.

Ibland blir det så att man bara stör sig på saker hela tiden. Lite så har det varit senaste veckorna, så här är en lista på saker jag stör mig på lite extra mycket just nu.

Risifruttireklamerna. Varför ska det alltid vara kända idrottare som frontar deras reklamer? Som att Risifrutti på något sätt skulle vara ett nyttigt mellanmål, eller något som är bra att äta efter träning! Risifrutti innehåller ju typ bara socker! Hur i hela fridens namn kan alla dessa idrottare stå bakom det varumärket?

Att Balmain klassas som punk. Jag blir så vansinnigt irriterad varje gång jag ser något moderepotage där de ska visa upp en lite punkig stil, och så har modellerna på sig Balmain. Om man har råd att ha på sig Belmain så kan man fan inte klassa sig som punk. Det är ju på riktigt mer punk att gå naken än att ha på sig Balmain.

Flambering i filmer. Har ni tänkt på hur ofta folk flamberar i filmer, speciellt romantiska komedier? Det är helt absurt att folk som lagar mat i filmer alltid ska flambera, för hur ofta gör någon det i verkligheten?

Meningar som "sanningarna om lögnerna". När man har en kort mening som till största del består utav två ord som är varandras motsatser blir jag bara väldigt irriterad. Varför vet jag inte riktigt, men jag tycker de är väldigt jobbiga att läsa.


Kommentarer
Postat av: jennifer,

jag kan hålla med dig lite, men balmain kanske är så pass "punk" som större modehus blir numera. jag menar, damen westwood ska ju vara punk hon med.

2011-02-10 @ 20:29:14
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: felicia

Haha! Jag håller med dig på flera punkter!

2011-02-10 @ 23:59:02
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Anonym

"Om man har råd att ha på sig Belmain så kan man fan inte klassa sig som punk. Det är ju på riktigt mer punk att gå naken än att ha på sig Balmain."



ey, fett elitistiskt skrivet. ingen klädstil har att göra med hur tjock eller smal plånbok man har. Balmains kläder ser sjukt punk ut, och därför är det punk. sen förstår jag i och för sig hur du menar att det inte är punk att köpa dyra kläder. jag kanske är ortodox, men punk handlar väl mer om "not gicing a living shit" än att tänka på att man inte får köpa för dyra kläder?

2011-02-15 @ 21:03:43
Postat av: Leia

Intressant blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :).

2011-07-11 @ 01:09:32
URL: http://gravidforsakring.net

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin