Nu är hösten snart här.

Jag ska om ett litet tag sticka iväg och träna med Tina. Får se hur det går... 

Igår kväll låg jag och läste en mucho fin diktsamling. Den heter "Boulevarder och fågelsträck" och innehåller dikter från olika franska poeter. Det finns så sjukt mycket fina dikter i den! Här är en av de som är skriven av Franck Venaille:

I det otänkbara livet

Till min inre kyla
till denna stora kyla varifrån kommen?
säger jag
att den är ett gott sällskap
modig och förvisso ihärdig
sådan är dess närvaro dess närvaro
sådan är dess närvaro!
Jag bjuder den inte att återvända för att leva med mina fantomer
smärtans stora avgudabilder
med vargarna tunga efter grundlig utfodring
med föda upptryckt  ur mitt inre
ur mina muskler tålmodigt ur mina muskler
Jag säger så här, hos mig förblir den
där: i projektionen av mig själv
där: i mina lyckade positionsbyten
eko - eko - eko
hursa? av skriken fällningarna
i det otänkbara livet


Och sen bjuder jag på min spotify-höstspellista

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin