Dagböcker.

När jag började sjuan åkte jag och min klass ut på en "lära-känna-varandra-övernattning". När jag kom hem från den började jag skriva dagbok. Jag hade försökt skriva dagbok många gånger tidigare men aldrig riktigt haft orken att fortsätta mer än någon veckan, eller så var det för att mitt liv inte var tillräckligt intressant. Men den gången efter övernattningen var annorlunda och det höll i sig och det gör det fortfarande. 

Jag skriver några (eller många) rader varje kväll och det har jag gjort enda sen den dagen vi kom hem från övernattningen. Om någon skulle läsa mina dagböcker så skulle de antagligen tycka att det som står där är ganska tråkigt. Jag är nämligen inte en sådan som skriver speciellt målande och så när jag skriver. Jag skriver rätt och slätt vad jag har gjort under dagen och om det hände något speciellt. Ni kanske tycker att det verkar ganska onödigt om man inte t.ex. skriver ner sina känslor, men om jag läser i efterhand vad jag gjorde den dagen så kommer jag även ihåg hur jag mådde, och det nästan i detalj. Jag har ett ganska bra minne om jag bara blir lite påmind, det kanske är därför som jag fotar så mycket. För att jag behöver en liten påminnelse för att komma ihåg hur allt var. 

Det är så kul att gå tillbaka och läsa sina gamla dagböcker, även om det ibland kan vara lite lätt pinsamt. Jag tycker oftast inte att det känns som att jag har utvecklats så mycket under de senaste åren, men när jag läser mina dagböcker från sjuan och åttan så märker jag hur stor skillnad det är på mig! Det är ganska intressant att upptäcka!

Tidigare har jag inte låtit någon få läsa vad det står i mina dagböcker, men nu tänkte jag att ni skulle få ett smakprov ;) Alltså är det världspremiär för Moas dagbok! Det här får alltså även bli dagens nya, eftersom jag aldrig tidigare visat detta för någon levande varelse!

Det här är från hösten i sjuan:

28/11-05 Måndag!
Idag vaknade jag kl 6.30 men eftersom jag kom på att jag hade sovmorgon så lade jag mig i min säng och vilade 1/2 timme till. Sen gick jag upp och såg att det snöade så jag blev självklart överlycklig!! Sen åt jag frukost och sen gick jag ut med Ninni (eftersom mamma inte hann). Hon var helt tokig och det var nog jag med! He, he! Sen gick jag till skolan. Jag gick hela vägen och tänkte på att snön knastrade under skorna. En grymt mysig och rolig känsla! Sen satt jag under de 2 första lektionerna och enbart tänkte på att jag ville gå ut och ha snöbollskrig! Under rasten mellan 2:a och 3:dje lektionen så fick jag med mig Nisse, Albin, Sava & Kadde ut och ha snöbollskrig. Tjejerna var för fega för att vara med! Vi hade även snöbollskrig under lunchrasten men då var även några tjejer och killar från B med. Det var skitsynd om X eftersom hon fick ett skitstort hål i sina byxor på rumpan så att hela häcken syntes. Y (9c) kastade en snöboll rakt i hålet och jag ska mörda honom för det! Oki, bara nästan! Sofie kom tillbaka idag. *skönt* Vi ska skjuta upp provet till på fredag. På svenska lektionen upptäckte någon att jag & Nisse hade typ likadana kläder på oss. Båda hade röda tröjor, jeans & typ likadana blåa strumpor. + att båda har brunt hår. Ganska loligt faktiskt! Efter skolan så följde Rebecca med mig hem. Vi gick ut med Ninni och kollade lite på Titanic. Nu ska jag sova! Pözz

"Jag ser det snöar! Jag ser det snöar!! Det var ju roligt! Hurra!"


Bjuder på en bild från 7:an. Hittar ni mig?


Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin