Främlingsvägen

Jag har bott nästan hela mitt liv på samma ställe. Jag borde kunna varje gatsten lika bra som jag känner min egen ficka... Så visar det sig ofta inte är fallet... Jag gick idag ut på en liten eftermiddagspromenad med Ninni och jag valde att gå en annan väg än vad jag brukar göra.

Efter ett tag upptäckte jag att jag aldrig varit på det stället förut. Hur är det möjligt? Jag har ändå bort här i 15 år och det här stället ligger bara några hundra meter från min lägenhet. Främlingsvägen var en total främling för mig!

Jag tror att det kan vara såhär för att jag så lätt lägger till mig vanor (en av anledningarna varför jag inte har provat röka) och vart jag går när jag är ute har blivit just en vana. Jag går dit jag alltid går eftersom jag alltid går där... Det är inte bra! Måste börja bryta mönstret! För det var riktigt härligt att komma ifrån min rutin idag!

Upptäck nya platser människor!




Kommentarer
Postat av: Becca

Gud vad mysigt det såg ut!!

2009-05-08 @ 14:02:54

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin