Jag kommer faila på kemiprovet

Det finns mycket som händer här i världen. Svininfluensan, irakkriget, barnen i afrika som svälter, hustrumisshandel. Allt det där kanske man borde oroa sig för. Man borde kanske ligga upp på natten och tänka hur man ska kunna få ett slut på krisen i darfur. Men det gör jag inte. Gör det mig till en dålig människa? Eller är det bara så att det inte berör mig och därför så orkar min hjärna inte lägga så mycket energi på det? 

För jag ska säga er att om jag hade lagt lika mycket energi på att lösa alla de där problemen som jag lägger på att plugga till mitt kemiprov så skulle nog alla de där problemen redan vara lösta! Och ändå fattar jag ingenting av kemin! Det är verkligen hopplöst. När jag kunde lagt min energi på att lösa krisen i mellanöstern så försökte jag trycka in saker som entalpiförändringar och redoxreaktioner i min hjärna, med ett uselt resultat!

Kanske borde jag helt hoppa av skolan och bara göra sånt som faktiskt är meningsfullt. För hur mycket användning kommer vi egentligen ha av att veta vad "gibbs fria energi" innebär? 

Puss och godnatt, det är alldeles för sent för att jag ska kunna skriva något vettigt!


Bjuder på en badbild från bryggan i liljeholmen för ungefär ett år sedan!



Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin