The Soundtrack of Moas life.

En annan Moa gjorde en lista på sin blogg med henns livslåtar. Jag tänkte göra samma sak.

Det här är låtar som jag har minnen till, och som många har varit en stor del av mitt liv. De flesta kan jag däremot inte säga att jag tycker är direkt bra idag, men de är minneslåtar!

THE SOUNDTRACK OF MOAS LIFE
(klicka för en spellista)

1. Den här låten är en av de första låtarna som jag verkligen har starka minnen till. Jag kommer ihåg att mina föräldrar brukade sätta på den i vårt då orangea vardagsrum och att vi dansade tillsammans. En låt som också alltid får mig att slappna av. Chan Chan - Buena Vista Social Club
2. Jag har dansat till den, skriksjungit den när jag åkt båt, lyssnat på den när jag behövt bli pepp. Yeah, Yeah, Wow wow - Martin
3. Min gå ut med hunden låt. Vet inte hur många gånger jag lyssnat på den här när jag och min vovve traskat runt gråa höstdagar. I Samma bil - Bo Kaspers Orkester
4. Den här låten känner jag just nu lite hatkärlek till. Den är så fruktansvärt sönderspelad, men samtidigt så älskar jag den verkligen och jag har så fruktansvärt mycket minnen till den! Minnen från konfirmationsläger, natten på Hannas balkong, första låten jag kunde spela på gitarr. Hallelujah - Jeff Buckley (fast egentligen i Rufus Wainwrights version, men den fanns inte på spotify)
5. Min favoritlåt under flera år, dock inte längre. Det är för pinsamt att säga varför jag har såna minnen till den här låten... Men för att förenkla det hela så var jag lyckligast i världen en gång då jag lyssnade på Paradise City - Guns N' Roses
6. En av mina riktigt stora musiklevelser var en mörk novemberdag när jag sprang hemåt i regnet med den här låten i öronen. Thnks fr th Mmrs - Fall Out Boy
7. Innan jag hörde den här låten förstod jag inte hur mycket man kan balla ur av en låt, och hur mycket energi man kan få av musik. Walk Idiot Walk - the Hives
8. Jag dansar inombords! Den här låten har jag alltid städat mitt rum till. Daddy Cool - Boney M.
9.  En låt som jag lyssnat på flera gånger per dag sen jag först hörde den. Den här lite som kaffe för mig. Dels så är jag beroende av den, och jag får samma känsla av den som när jag dricker kaffe. Dvs. jag blir lugn och sen höjs min energinivå stadigt. Arcady - Peter Doherty
10. Den här blir aldrig dålig och får mig att drömma mig bort till bättre tider. Sakta vi gå genom stan - Monica Zetterlund
11. Det var den som  gjorde att jag började älska Håkan. Dessutom lyssnade jag mycket på den under en svacka i mitt liv. En Midsommarnattsdröm - Håkan Hellström
12. Min första Johnny Cash-upplevelse. Jag försökte få folk att tro att jag inte gillade den här låten och sen smyglyssnade jag på den för den var så bra! San Quentin Live - Johnny Cash
13. Första låten jag grät till. Wake me up when september ends - Green day
14. Den här låten är nog en av de jag hört mest under min uppväxt, och den är så fin så jag dör litegrann varje gång jag hör den. Once - Sophie Zelmani och Freddie Wadling
15. När jag var riktigt riktigt arg på en person knarkade jag den här låten. Boyfriend - Ashlee Simpson


Så det var mina livslåtar... Som sagt. De flesta av de är inte bra... Men det är mina minnen.

Kommentarer
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Fint! Jag gillar att inte alla låtar behöver vara bra idag - det är ju så mycket minnena det faktiskt handlar om!

2009-11-10 @ 22:14:35
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: h

kul lista, men jag orkar inte göra en egen :p

2009-11-13 @ 16:57:23
URL: http://halshammar.se

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin