Vad vill jag bli när jag blir stor?

Idag var jag barnvakt igen. När jag och det äldsta barnet var påväg till dagis för att hämta de två yngre barnen gick vi och pratade, och jag frågade henne vad hon ville bli när hon blir stor. Hon svarade att hon inte visste, och jag sa hon hade lång tid på sig att bestämma sig.

Men hur lång tid har man egentligen på sig att bestämma sig? Jag har inte gjort det än; jag har faktiskt ingen aning, inte en jävla aning. Känns som att min tid snart börjar ta slut, jag måste bestämma mig snart.  Det är som ett frågesportsprogram på tv. Man är på miljonfrågan. Har ingen aning. Tiden tickar, och hjärnan försöker bestämma sig. Nu är tiden slut; man blundar och chansar. "Är det här ditt slutgitiga svar?". nej, nej så in i helvete, men så får det bli. *spänningsmusik....*  "Svaret var fel, det rätta svaret var C." och så fort gick det att sjunka ner till noll igen.

I min frågesport finns det ännu ett problem... Jag har inte fyra alternativ att välja mellan, utan hur många som helst. Och jag är lika osäker på allihopa.


Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin