Do not press the red button!

Varför ser stora röda knappar alltid så inbjudande ut? Så fort jag ser en börjar det sticka i mina fingrar. Jag bara måste trycka. Ofta är det ju så att de här stora röda knapparna är ganska viktiga... Som nödstoppet på träslöjden; det var en stor röd knapp, som om man tryckte på den gjorde att all ström stängdes av. Varje lektion kunde jag stå och stirra på den där knappen, räcka ut min lilla hand för att långsamt trycka på den. Men på något sätt lyckades jag alltid hindra mig i sista stund.

Men vad är det som är så lockande med stora röda knappar? Det känns ju som de flesta känner på ett liknande sätt som jag gör. Är det för att man vet att det - för det mesta - är lite förbjudet att trycka på de? Eller är det för att man vill se vad som egentligen händer om man faktiskt trycker?

Jag kan känna på ett liknande sätt för en massa andra saker. Vissa saker som jag vet är idiotiska, dumma och lite lätt förbjudna känner jag ofta en väldig dragning till att göra, fast som tur var gör jag inte de sakerna heller. Det kan handla om att jag blir himla sugen på att öppna ett fönster och kasta ut min mobil, eller att stoppa rakblad i min mun för att se vad som händer (jag ryser när jag tänker på hur jävla ont det måste göra), eller ta en spegel och helt slå sönder med en hammare. Skälvklart gör jag inga av de här sakerna, men det är lite som med den röda knappen; det känns så himla inbjudande att göra det.

Och på tal om röda knappar, gå in på den här sidan om ni inte redan har sett det här. Jag kan hålla på i en evighet.




Kommentarer
Postat av: bea

haha visst är det så, man mååååste trycka

2010-04-25 @ 12:54:32
URL: http://beatasbilder.blogg.se/
Postat av: fanny

Haha, soft hemsida. Skulle dock vilja att knappen blinkade lite mer. Gav upp när det var typ 5 X 10 knappar och en var rätt.

2010-04-25 @ 12:57:40
URL: http://intefanny.wordpress.com
Postat av: Tove

Den sidan KAN vara den bästa någonsin. Efter 15 minuter trycker jag fortfarande. Seriously?

2010-04-25 @ 16:36:53
URL: http://thisistoves.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin