Min mormor.

Min mormor är konstnär. Min mormor tycker om kråkor och katter. Min mormor är en av mina största förebilder. Jag får sån inspiration av henne, även om hon ibland kan vara väldigt jobbig. Men så är det väl med ens familj?

Det jag tycker bäst med henne är att hon fortfarande har barnasinnet kvar, fast hon är 72 år. Hon är en mycket mer levande människa än de flesta jag känner. Det ger mig hopp om framtiden på något sätt, om att man inte behöver bli gammal, grå och tyna bort.

Min mormor är en sån som utanvidare ställer sig och steker 50 pannkakor om man ber om det, och som köper 20 kg jordgubbar bara för att hon känner för det. Hon har ställt ut en toalett mitt i sin trädgård, och hon tror att hennes katt är den smartaste på jorden. Hon gör spontanresor till Egypten och hon samlar på tid i burkar.

Min mormor är fin hon.

Här kan man läsa en hyfsat ny artikel om henne om man har lust.




Toalett - "Skelettgalgar i Garderoben"

"Det är något jag vill berätta"
"Sedan"  -  "Jag minns den ljuva tiden"

Kommentarer
Postat av: kajsa

Åh, far och morföräldrar. Hur fantastiska är de? Jag minns tycvärr inte jättemycket av min mormor men hon var en makalös kvinna vad jag förstått. Var en av Sveriges första erkända kvinnliga läkare och en fantastisk människa.

Min farmor är en liten krutgumma som är feminist ut i fingerspetsarna. Jag blir glad bara jag tänker på henne. Kommer ihåg hur hon berättade om feminism när jag var liten och förklarade vad det innebär. Hon och farfar har det bästa förhållandet jag vet till varandra. De är så jämlika och har alltid varit trots att det är så gamla! <3

2010-02-23 @ 23:33:39
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Sofia i London

va gullig hon verkar, mormoren din! =)

2010-02-24 @ 00:57:40
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: Lollo

cool mormor du har!

2010-02-24 @ 11:45:06
URL: http://lorenasvensson.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin