Om att flyga iväg...

I mitt förra inlägg skrev jag att jag hade svårt att koncentrera mig när jag bara ville flyga iväg någonstanns långt borta. Det här inlägget handlar om vart jag vill flyga, och varje destination får en egen låt. Visst låter det bra!

Jag vill flyga iväg...

...till framtiden. För att se hur jorden ser ut, för att se hur jag har det, för att se om mina drömmar kommer slå in. Sen vill jag komma tillbaka, visa foton och säga: This is the future. Förhoppningsvis är det lite mer som i Star Wars.... Lite mer lasersvärd, fina frisyrer och "may the force be with you".



...till kärleken. Något som verkligen fattas i mitt liv... Det känns så tragiskt att skriva så, men det är så det känns... For lovers får vara kärlekslåten. Både för att det är en bra låt och för textraden "this is for lovers, running away" som passar utomordentligt till vad jag känner för, att fly iväg.



...från vardagstråket. Eller egentligen inte, för jag gillar delvis vardagen... Men jag vill hitta ett sätt att uppskatta de små sakerna i livet. Lite som i Amelié från Montmartre. 



...till Moskva. Är verkligen fruktansvärt sugen på att åka dit! Det skulle vara amazing! Soviet Kitsch är en av Regina Spektors bästa skivor tycker jag, därför får en bra låt därirfrån passa här.



...till sommaren. Jag vill verkligen gå omkring i shorts, äta mjukglass med strössel, ha picknick i fina parker och ha ledigt från skolan. Känns lite jobbigt att det bara är februari... Här kommer Summerbreeze.



...till tiden då man hade fina klänningar, dansade till klassisk musik och hela livet var en stor bal. Som i Marie Antoinette.



...ut i Rymden och chilla där lite... Liksom för att få lite perspektiv på tillvaron. Fast ärligt talat tror jag inte jag skulle våga... Det känns bara så... STORT... Man skulle nog känna sig ganska liten. Ungefär som när man badar på lite för djupt vatten alldeles själv. Vi kanske bara ska ta och stoppa Rymden I En Låda.



...till när jag är lite äldre, typ 22. Jag är trött att vara en liten pluttig 17-åring... 22 med Lily Allen får avsluta den här listan. 22 verkar vara en bra ålder. Det här är några 22-åringar:



Här är en spotifylista med alla låtar + några till som typ handlar om att leva livet. Puss.



Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin