Let's dance to Joy Division.

Äntligen fredag. Veckan har kännts lång. Alldeles för lång.

Jag vet inte riktigt varför, men idag har jag väldigt ofta tänkt på dans. Jag började aldrig dansa när jag var liten och det är något som jag idag verkligen ångrar. Jag är helt faccinerad av det. Och visst är det så att jag dansar då och då. Men då blir det mest på skoj och aldrig så fint som det kan vara. Jag brukar dansa runt hemma i lägenheten när jag är själv ganska ofta, men det är aldrig på allvar. Dans kan verkligen vara vackert, och då menar jag inte dans som i Let's dance, utan mer på riktigt...

Visst vore det underbart om alla dansade lite mer? Man blir ju verkligen glad av att dansa. Jag tycker alla ska börja med det.

Och som de flesta hjärnor så börjar min starta en massa kejdetankar när jag tänker på en sak. Som idag när jag tänkt på dans, så har min hjärna börjat tänka på musik tillsammans med dans. Det är ju en ganska självklar kombination, men jag menar mer låtar som handlar om dans. Har upptäckt att det finns ofantligt många sånger där de sjunger om dans... Nästan lika många som det finns sånger där de sjunger om kärlek...
Här är några med dansanknytning.


Kommentarer
Postat av: lovisa

the wombats, vilken finemang-låt du valde till rubrik!

2010-01-30 @ 13:18:53
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: En magisk purt til en anan värd

haha, helt underbara bilder. Man blir verkligen lycklig när man tittar på dem!

2010-01-31 @ 14:23:35
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin