Sometimes I feel like throwing my hands up in the air

Kom precis hem från det mest själadödande jag gjort på länge, nämligen övningskörningskursen. Alltså jag trodde jag skulle dö där ett tag. Det var en klocka som tickade och jag satt konstant och räknade minuterna. Och när de satte på den där filmen om säkerhetskontroll av bilen bara sprack det. Jag kunde inte sluta skratta, hur patetiskt kan det egentligen bli? Varför i hela fridens namn ska man göra den där kursen egentligen, de sa inte en enda vettig sak på hela tiden. Det är ju tametusan bara pain. Men nu ska det börjas övningsköra iallafall. Jag vill ha körkort i sommar... Men det är lite omöjligt med tanke på att jag blir myndig i december. Så kan livet vara.Nu ska jag äta knäckebröd med salami, lyssna på min junispellista och njuta över att de tre timmarna är över.

Ikväll ska jag vara uppe och ligga i soffan under täcket och titta på gamla filmer, bara för att jag kan. För även om jag har skola imorgon så är det så idiotiska saker man gör dessa sista dagar att jag lika gärna kan vara en zombie. Det är nog bland det bästa jag vet. Att bara ligga och halvsova till olika gamla filmer ända in på småtimmarna. Egentligen kanske det är ett ganska patetiskt, men det är nästan det ändå som verkligen helt får mig att slappna av och släppa alla tankar. När jag ligger själv i min säng blir det lite för lätt att fastna i saker som oroar mig och tänka lite för mycket. Till en film är det lättare att bara ta det lugnt.

Snart är det sommarlov också! Herrejösses alltså! Vad ska ni göra i sommar? Jag ska till Taize nu i början, och sen blir det midsommar med Saga i Värmland. Sen tre veckor i paradiset, dvs på Tjörn. Sen i slutet i juli är det dags för Grekland med mina älskade tjejer... Sen lite mer Tjörn tror ja. Annars är det inte så mycket planerat. Ville åka på festival men det blev lite för mycket beslutsångest så jag skippade det.



Kommentarer
Postat av: Malin

En sån där lastbil skulle man ha

2010-06-08 @ 08:08:42
URL: http://m

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin