Berlusconi får mig att må illa.

Himlen är oskyldigt blå.... Min hund ville ligga på trappan ute i solen i morse. Nu är det vår! Längtar efter de kommer och sopar bort allt grus på gatorna.... Det ger mig sådana lyckokänslor varje år....

Min farmor har brutit lårbenshalsen... Och igår när jag och Jakob satt på en kemilektion så såg vi en liten gullig tant som gick och släpade på en kasse. På en sträcka på 100 meter stannade hon fyra gånger och återhämtade sig. Det gjorde lite ont i mitt hjärta av att se det.... Höll nästan på att gå ut och hjälpa henne... Varför ska det bli så jobbigt när man blir äldre?
Och dessutom så verkar det svenska samhället vara sämst i världen på att ta hand om våra äldre. Hur ofta läser man inte i tidningen om att äldre behandlas illa? Jag blir verkligen ledsen i själen när jag hör sådant. Varför kan man inte se till att människors sista dagar blir fantastiska?

Men pandor är fina de.... Gud vad de är söta! Det är nog seriöst mitt favoritdjur just nu... Jag bara dör av lycka när jag ser ett. Men sen blir man ju lite ledsen också... Eftersom de är utrotningshotade och så....

Och apropå rubriken; Berlusconi.... Vad fan håller han på med alltså? Han är ju vidrig, hur kan han fortfarande ha makten!?!? Det övergår mitt förstånd! Om en politiker i Sverige hade hållit på som han gör skulle ju hela partiet gå under.

Som ni märker är jag väldigt splittrad idag.... Jag har nog lite för mycket att tänka på. Och dessutom så är det lite såhär min hjärna fungerar. Den tänker korta små saker, och innan den tanken har kunnat utvecklas och bli "färdig" så börjar jag tänka på något annat. Det gör det väldigt svårt för mig att skriva uppsatser. Jag kommer alltid in på sidospår.

Men för att avsluta med en bra sak. Titta på den här bilden. Jag kan inte sluta fnittra! Hihi.

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin