Fuck this. I'm moving to Narnia.

(bild)

Mode... Vad är det för något egentligen? Och alla modetidningar, vad vill de? Mitt modeintresse går lite i vågor... Ibland blir jag helt galen och drömmer mig bort efter sånt här. Ibland får modeindustrin mig att må illa, med den kroppsuppfatningen och konsumsionshetsen det innebär. Förut köpe jag massa modemagasin hela tiden, det gör jag inte längre. För vad står det för vettigt där egentligen? Det är bara bilder på barn-i-afrika-smala tjejer med kläder som jag ändå inte har råd att köpa. Desstutom står det ju samma sak överallt.

Men att säga att jag inte är intresserad av kläder och sånt är ändå fel. För att påstå det vore en lögn. Jag älskar att klä upp mig, och få "känna mig fin". Men jag gillar egentligen inte det mode som är nu... Det absolut värsta jag vet är pälsvästar, lacktights och sånt... Visst finns det folk som passar i det, men personligen skulle jag aldrig sätta på mig det...

Jag skulle önska mode som var lite mer classy.... Män med långa rockar, hattar och välputsade skor... Det måste vara det finaste som finns... Och mustasher! Varför klär sig folk inte lite mer så? Om jag ska vara ärlig tycker jag att killar ofta klär sig mycket bättre än tjejer, om de väl får till det... Kanske är det för att de inte försöker lika mycket? Eller det kanske ni gör? Men det märks inte lika mycket...

Lite såhär skulle jag vilja se ut, fast inte lika smal:

(bild)


Kommentarer
Postat av: Siri

åh moa vad fint du skriver.

Jag önskar med att jag skulle klä mig lite mer classy.

Eller iallafall ha en coolare stil.

jag går till skolan i pyjamas varje dag och har gjort det alldeles för ofta nu. puss!

2010-03-27 @ 23:13:16
URL: http://multiplikation.blogspot.com/
Postat av: Siri

förresten har jag två killkompisar som har så jäävla snygg stil. De är som klippta ur Mad MEN!

2010-03-28 @ 11:59:11
URL: http://multiplikation.blogspot.com/
Postat av: Candy

Man kan väl vara intresserad av själva kreationerna, men inte industrin i allmänhet. Jag gillar nog inte mode i sig, eftersom jag inte gillar själva idén bakom det, eller industrin. Industrin är verkligen vrickad! Men jag gillar kläder.



Gillar dock inte att du skriver så här:



"Det är bara bilder på barn-i-afrika-smala tjejer"



Så smala är faktiskt inte alla, även om många är väldigt smala. Låter lite nedlåtande att kalla dem för barn i Afrika-smala också. Jag tror inte att det är många som skulle vilja bli jämförda med ett barn i Afrika, oavsett de är smala naturligt eller har bantat sig dit.

2010-03-28 @ 16:20:44
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Anna

Det är viktigt att man vågar klä sig i det som man själv tycker är vackert och inte bryr sig om vad andra tycker!


Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin