If you could fight anyone, who would you fight?

Sitter och tittar på en av de bästa filmerna någonsin gjord. En bild från filmen är en av bilderna i svenska B-nationella-häftet och därför har Fight Club åter gjort sig påmind.  Temat för årets nationella prov är relationer. Fight Club tycker jag är en finfin film om relationen till sig själv, och hur komplicerat det kan vara.

Jag älskar när de snackar om vem de skulle vilja slåss med, om de fick välja vem som helst. Sin chef, Lincoln och Gandhi är några namn som kommer upp. Börjar själv fundera på vem jag skulle vilja slåss med, om jag fick välja vem som helst... Och det känns så himla svårt att komma på någon... Jag menar, jag är inte direkt typen som löser konflikter med våld... Även om jag skulle vilja ibland.

Men vem skulle jag vilja slåss med? Hitler, Silvio Berlusconi och andra allmänt idiotiska människor är de första jag kommer att tänka på.... Väldigt opersonligt, på något sätt. Finns det verkligen inga människor som jag har en mer personlig relation till som jag skulle vilja slåss med?

Kanske vissa gamla vänner? Bara för att det känns som att det finns så mycket som inte är uppgjort på riktigt. Kanske alla wannabe-fjortisar som härjar i Sveriges huvudstad? Eller kanske inte. Jag menar, jag har själv varit i den perioden och det känns som att det inte är något man kan undkomma. De menar ju egentligen inget illa. Fast det skulle vara ganska roligt...

Får man bara slåss med "dumma" personer då? En viss del av mig skulle vilja fightas med Johnny Depp, bara för att han är så sjuhelvetes snygg. Och kanske skulle det faktiskt vara häftigt att slåss med Gandhi, bara för att se hur han reagerar? Vad skulle Gandhi göra om någon ville börja slåss med honom?

Men även om jag fick chansen att slåss med nån av de här personerna så skulle jag nog inte göra det... För jag tycker verkligen inte att man ska lösa konflikter med våld... Det är verkligen mot alla mina etiska principer. Men att tänka tanken kan vara lite rolig.

 


Kommentarer
Postat av: joel

Gandhi skulle sätta sig ner i yogaställning så fort att du inte han träffa honom, och sedan skulle han flyga iväg med ett stort leende på läpparna ;)

2010-04-08 @ 10:32:48
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin