Om att bo i lägenhet.

I hela den delen av mitt liv som jag minns har jag bott i samma lägenhet, och jag älskar det. Jag älskar att sitta ute på vår gård och småprata med grannar och se barnen springa omkring. En annan sak som kan vara rolig är att man ser rakt in till folk. Man får en mini-inblick i en helt okänd persons liv. Det är verkligen inte så att jag sitter och "spionerar" på mina grannar, men ibland kan jag inte hjälpa att titta....

För de flesta som bor mitt emot mig har sån fruktansvärd fin inredningsstil! Jag blir alldeles inspirerad av att sitta och småsnegla in hos de. I ett fönster bor några som har ett rum som är helt svart-och-vit-randigt. Himla fint. I ett annat fönster finns ett litet rum med en endast stol och hundratals LP-skivor. Och i en tredje lägenget har någon ett rum som ser lite ut som det gjorde på 1700-talet. Det är som att titta in i ett av fönstrena hos Marie Antoinette...

Men sen finns det ett fönster som jag inte blir riktigt klok på.... Det är ett rum, som har en ljusgrå vägg och mitt i rummet står en lampa som ger en jättekonstig skugga. Och det är liksom det enda som finns i rummet! Sen går det massa siluetter förbi hela tiden. Och det är olika personer varje gång och de gör konstiga saker hela tiden. Jag blir så himla frustrerad på det fönstret... Vad håller de på med egentligen, vilka bor där, vad händer i deras liv?

(bild)

Kommentarer
Postat av: siri

FY TUSAN VAD JAG ÄLSKAR DIN BLOGG

2010-03-18 @ 15:16:11
URL: http://multiplikation.blogspot.com
Postat av: Candy

Så fint skrivet, så intressant! Jag gillar din blogg. =)

2010-03-28 @ 17:24:39
URL: http://www.eye-candy.se

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin