Vardagsglamour.

Något som jag tycker saknas i mitt liv är vardagsglamour. Jag menar inte så att jag vill gå runt med långklänning i skolan, men ibland är det kul att fixa sig och sin omgivning lite på de vanliga dagarna. När jag kommer hem från skolan händer det ofta att jag blir vrålsunkig och går runt i leggings och tjocktröja med utsmetat smink hela kvällen. Jag avundas sådana som ser frächa och "snygga" ut även på lata vardagskvällar. Kanske är det bara så i filmer? Men jag tror att man kan känna sig lite mer levande och gladare om man inte helt tappar formen när man är hemma. Det är inte så att jag inte tycker man ska få vara "ful" och "lat" hemma hos sig själv. Men personligen känner jag mig så fruktansvärt seg sådana dagar...

Det behöver inte bara vara hur man klär sig. Kanske kan man unna sig att tända en brasa en kväll eller ta ett skumbad i en prinsesskrona?

Har ni några tips på vad man kan göra?

Mina tips är att....
.....Köpa nytt te och dricka i stora koppar.
.....Klä sig i sin favoritklänning en helt vanlig tisdag.
.....Använda grädde i maten och riktigt smör (allt blir godare så)
.....Ligga på botten av sitt badkar och hålla andan så länge man kan.
.....Sätt på en bra skiva och lyssna utan att göra något annat.


(bild)

Kommentarer
Postat av: Sarah

You have such great pictures posted. I wish I could read Swedish and I hope you understand English, otherwise this comment is futile.

2010-03-19 @ 00:19:44
URL: http://sarahhartsu.blogspot.com

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin