Random roliga saker.

Okej det var länge sen jag skrev något "seriöst", men jag är helt enkelt inte alls på humör för sånt just nu! Jag vill bara leva livet, sola, äta glass, titta upp i himlen och se BLAD, svettas även fast jag inte har jacka och göra allmänt roliga saker.

Men här är lite saker som jag sett/upptäckt/hänt mig de senaste dagarna.

♦ Jag har börjat lyssna på gangsta-rap och klassisk musik för att vidga mina vyer lite.

♦ Jag gjorde nån enkätundersökning av nån konstig anledning där det kom en fråga med så himla random svar.
Fråga: Vad är effektiva metoder för att skydda mot graviditet?
Svar 1: Skölja slidan med coca-cola efter sexuellt umgänge
Svar 2: Om kvinnan har huvudet nere och benen uppåt i minst två timmar efter sexuellt umgänge.
Man bara WTF?!

♦ Jag har kommit på att rytmen i Gang of Gin (med shambles) är en ganska bra beskrivning hur en fylla känns för mig. Om nån har lust nån dag kan jag beskriva exakt hur, men jag tror inte nån direkt är intresserad av det.



♦ Jag har börjat läsa en så himla himla fin bok. Jag har bara läst två kapitel men jag dör, den är så fin. Den heter en clowns åsikter och är skriven av en av mina favoritförfattare Heinrich Böll. Vi tittar på ett litet citat:

Det var mycket bättre att låta honom sitta där i ensamheten och peta sig i samvetet. Jag kände mig eländig. Jag glömde förresten nämna att jag inte bara är utrustad med melankoli och huvudvärk utan också med en annan, nästan mystisk egenskap: jag kan känna lukter i telefonen, och Kostert luktade sött av violpastiller. Jag var tvungen att gå upp och borsta tänderna.


♦ Idag är det förresten exakt 30 år sen Ian Curtis dog. Jag uppskattar hans gudomliga musik mer och mer för var dag som går. Det är på riktigt ren poesi.




♦ Min lilla klass fick testa på att cykla enhjuling och gå på lina idag också. Jag agerade fotograf (men lyckades ändå döda min tå så nu kan jag typ inte gå) och ni kan hitta alla bilderna på facebook. Bli kompis med mig där vetja! Skulle vara roligt att se vilka ni är, om ni nu vågar! Här hittar ni mig iallafall.

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin