Filosofi...

Jag sitter och pluggar filosofi. Att läsa tre sidor har tagit 65 minuter. Det är så förbannat tråkigt och raderna flyter bara ihop. Just nu ångrar jag som tusan att jag valde filosofi... Dels för att det är mycket mer annorlunda än vad jag trodde att det skulle vara. Man måste vara så tydlig och hålla koll på massa olika teorier. Jag hade nog en bild i huvudet av att man satt och drack te och flummade om allt som man tyckte var intressant. Och dessutom så består min filosofiklass av i princip bara jobbiga människor som har helt sjuka åsikter, leker besservissrar och som hånskrattar åt vad de andra tycker. Är så himla trött på det här... USH. Skulle verkligen behöva en personlig coach som gav mig lite pep talk just nu... Förresten, medans jag försöker sätta mig in i tråkiga texter om djurens kontra människors värde så kan ni ju ta och lyssna på spotifyspellistan för Oktober. Det är lite annorlunda musik än vad jag brukar lyssna på, men den är ganska fin faktiskt. OKTOBER.

Kommentarer
Postat av: vonskareng

vilken tur att jag valde tyska ist :O lycka till med läsningen :) tänk dig lyckan när du är KLAR med all text!

2010-10-06 @ 17:22:16
URL: http://metrobloggen.se/vonskareng
Postat av: linnea

söt blogg, lycka till med pluggandet. Jag tog en filosofikurs förra året, det var inte såå kul.

2010-10-06 @ 18:56:43
URL: http://lilinnea.webblogg.se/
Postat av: kajsa

Filosofi BORDE verkligen vara att dricka te, flumma, diskutera hur man känner om saker och ting och framförallt vad man TROR om saker. Inte hur det verkligen är (antagligen) utan hur man tror. sådetså.

2010-10-07 @ 14:15:18
URL: http://whatsupsthlm.se/aenigma
Postat av: Anna

Hej fina du! Nu är det såhär att jag söker massvis utav personer runt om i landet som gillar att skriva! Så om du gillar det, så får du så hemskt gärna kolla upp mitt projekt där jag behöver lots of kärleksnoveller till en kärleksnovellsamling helt enkelt! stor kram Anna

2010-10-07 @ 19:36:29
URL: http://omkarlek.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin